4. Bieg Wierchami: "Już nie musicie wyzirać zapisów"

Opublikowane w wt., 17/01/2017 - 08:31

Witejcie!

Już nie musicie wyzirać zapisów na 4. Bieg Wierchami bo właśnie ruszyły! Rezerwujcie w swoich kalendarzach termin 16-17 czerwiec 2017 roku. Wszystkie biegi startują w sobotę 17 czerwca, ale Biuro Zawodów będzie już czynne w piątek popołudniu, a dla tych z dalszych stron także wiecorkiem.

A co Was czeka? Ano już odpowiadam. Będziecie styrmać się po wyierskach i dolinach Pasma Radziejowej, Pasma Jaworzyny Krynickiej w Beskidzie Sądeckim i Lubovnanskej Vrchowiny. Czekać na Was będą zeszłoroczne trasy na dystansie S-11km i M-30km, a dla ultrasów przygotowaliśmy nową wersję naszej trasy L, która będzie mierzyć 55km+ i poprowadzi Was od Zamku w Starej Lubovni do Zamku w Rytrze, dzięki czemu naprawdę się zziopiecie, ale zdolecie. A jak już zalecicie na metę zmurcani i zmorduwani to będziecie susyć kiele z radości. Sprosajcie także swoich znajomych do Rytra, Hej! Zresztą poczytajcie sobie sami co wos czeka

Dystans S-11km – trasa poprowadzi Cię z pod Hotelu Perła Południa, gdzie także zlokalizowana będzie meta. Po wybiegnięciu z terenu hotelu skierujesz się w kierunku Połomi Niżnej. Tu na Ciebie czekać będzie podbieg w kierunku wiatraka parafialnego. Także na Połomi spotkasz szlak żółty, który teraz będzie Ci towarzyszył aż do zielonego szlaku. Ale najpierw do zdobycia będziesz miał Połom 503 m npm na szczycie, którego stoi kilkunasto metrowy krzyż. Dalej za znakami żółtego szlaku pobiegniesz w kierunku bunkru z okresy II wojny światowej, przy którym kręci się drugi wiatrak. Stąd już widać Kanarkówkę 671m npm, którą pokonasz trawersem od północy.

Ale jeśli myślisz, że już będzie tylko w dół to się mylisz bo trasa cały czas to się będzie lekko wypłaszczała, to się lekko podnosiła by szlakiem żółtym, a dalej zielonym doprowadzić Cię do Polany Wdżary Niżne na której spotkasz szlak niebieski, ale nie na długo bo już za chwilkę zacznie się zbieg w kierunku Doliny Wielkiej Roztoki. Po osiągnięciu doliny do mety prowadzić Cię już będzie wśród pięknego bukowego lasu potok Roztoka Wielka przez ok. 2 km w dół więc ciśnij bo na mecie czeka już medal i super strawa! Do zobaczyska w Rytrze.

Dystans M-30km - trasa poprowadzi Cię z pod Hotelu Perła Południa, gdzie także zlokalizowana będzie meta. Po wybiegnięciu z terenu hotelu skierujesz się w kierunku Połomi Niżnej. Tu na Ciebie czekać będzie podbieg w kierunku wiatraka parafialnego. Także na Połomi spotkasz szlak żółty, który teraz będzie Ci towarzyszył aż do zielonego szlaku. Ale najpierw do zdobycia będziesz miał Połom 503 m npm na szczycie, którego stoi kilkunasto metrowy krzyż. Dalej za znakami żółtego szlaku pobiegniesz w kierunku bunkru z okresy II wojny światowej, przy którym kręci się drugi wiatrak. Stąd już widać Kanarkówkę 671m npm, którą pokonasz trawersem od północy.

Ale jeśli myślisz, że już będzie tylko w dół to się mylisz bo trasa cały czas to się będzie lekko wypłaszczała, to się lekko podnosiła by szlakiem żółtym, a dalej zielonym doprowadzić Cię do Polany Wdżary Niżne na której spotkasz szlak niebieski, który teraz będzie Cię prowadził w kierunku Schroniska na Hali Przehyba 1150 m npm. Ale przed schroniskiem czekać Cię będzie podbieg pod Rezerwat Wietrzne Dziury 1038m npm. Na Przebycie wykonujesz nawrót (tu też na Ciebie będzie czekało pićko i żarełko) i dalej już przez Złomiste Wierchy 1224 m npm, Radziejową 1266 m npm, Przełęcz Żłobki 1106 m npm (tu też na Ciebie będzie czekać pićko i żarełko) Wielki Rogacz 1182 m npm i Niemcową 1001 m npm czerwonym szlakiem zbiegasz do Rytra (okolice starego cmentarza).

Po dobiegnięciu na dół czeka Was jeszcze ok. 2 km podbiegu w kierunku mety. Jeżeli chodzi o odcinki mocne to wskazać muszę na podbieg pod Wietrzne Dziury (ok. 1km) i podbieg w kierunku mety (bo już będzie mieć 28km w nogach)  Poza tymi ok. 2,5-3km reszta jest spokojnie do zrobienia na biegowo choć wiadomo w grę tu jeszcze wchodzi pogoda, dyspozycja dnia, zapasy na brzuchu od świąt itd. W pakiecie startowym znajdować się będzie mapa dla biegaczy. Dodatkowo trasa będzie oznakowana tasiemkami, a w newralgicznych miejscach stać będą wolontariusze i nasi członkowie. Mam nadzieję, że rozwialiśmy Twoje wątpliwości topograficzne. Jeżeli nie pisz to odpiszemy. To co widzimy się w Rytrze 17 czerwca 2017r.?

Trasa 55+ - tu sprawa ma się zupełnie inaczej niż w zeszłym roku.. choć nie do końca. Ale poczytaj i sam się dowiesz co Cię czeka. W nocy/ nad ranem przewieziemy Cię do Starej Lubovni na Słowację po d ruiny średniowiecznego hradu, który niegdyś bronił południowej granicy Rzeczpospolitej. Start nastąpi o godzinie 6 rano po czym biegowo zwiedzisz skansen i czerwonym, a dalej żółtym szlakiem udasz się w kierunku Oślego Wierchu 865 m npm. Tuż za nim bo za ok. 2,5 km przeżyjesz de ja vu z Visegrad Maratonu (jeśli biegłeś) albo Cię olśni bo wbiegniesz na Przełęcz Vabec 750 m npm z kapitalnym widokiem na Tatry. Zbiegniesz ze sto metrów w kierunku Polski i znowu wskoczysz na szlak niebieski, który teraz poprowadzi Cię górskimi łąkami nad Jarabiną i Litmanovą w kierunku Mededelicy 888m npm.

Tuż za tą ostatnią górą zbiegniesz do znanego w Europie Środkowej dzięki objawieniom Sanktuarium Maryjnego na Górze Zvir gdzie oprócz tego, że będzie zlokalizowany pierwszy punkt odżywczy będziesz się mógł pomodlić za pomyślność dalszej trasy. Następnie rozpoczniesz krótki zbieg w kierunku Litamnovej tuż przed którą odbijesz w prawo w kierunku Ostrych Skałek będących częścią Pienińskiego Pasma Skałkowego. Wśród malowniczych, wyniosłych skał i skałek będziesz biegł w kierunku granicznego Szczobu 936 m npm na zboczach którego zlokalizowana jest tajemnicza budowla nad którą do dzisiaj Wołoszański myśli i wymyśleć nie może co to jest. Ale wracając do trasy Szczob leży na granicy i teraz szlakiem niebieskim biegniesz w kierunku Przełęczy Gromadzkiej od której Twoim towarzyszem podróży będzie szlak czerwony, który przez Przełęcz Obidza 930 m npm, Wielki Rogacz 1182m npm, Przełęcz Żłobki 1106 m npm (tu będzie drugi punkt żywieniowy), Radziejową 1266 m npm, Złomiste Wierchy 1224 m npm dobiec do Schroniska na Przehybie 1150 m npm, gdzie czekać będzie trzeci punkt żywieniowy.

Stąd będziesz musiał się cofnąć ok. 1 km czerwonym szlakiem w kierunku Wielkiej Przehyby 1191 m npm tuż przed którą skręcszw lewo na szlak niebieski, który zaprowadzi Cię przez Wietrzne Dziury 1028 m npm na Polanę Wdżary Niżne na skraju której zmienisz kolor szlaku na zielony. Dalej zielonym pobiegniesz w kierunku Polany Paszkowej na której znowu zmienisz szlak tym razem na żółty, który trawersując zbocza Kanarkówki 671 m npm przez wiatraki, bunkier sprowadzi Cię do Rytra, gdzie czekać będzie czwarty punkt żywieniowy. W Rytrze przekroczysz Poprad suchą nogą i skierujesz się na Wysoki Most w Dolinie Życzanowskiej skąd atakować będziesz Makowicę 948 m npm. Jak już zdobędziesz Makowicę to wyżej tego dnia już nie będziesz bowiem szlakiem niebieskim udasz się na spotkanie z szlakiem czerwonym, który doprowadzi Cię do Schroniska na Cyrli za którym ok. 300m skręcisz z szlaku w prawo i przyjemną drogą stokową wśród bukowego lasu pobiegniesz zdobyć ruiny ryterskiego zamku z których będzie już widać Hotel Perła Południa i czekającą na Ciebie metę. To jak dasz rady pobiec?

Tylko uwozajcie bo pierwszy termin opłat startowych już po woli dobiega końca!

A Ty na co sarpniesz się na Biegu Wierchami?

Robert Tomasiak, Ambasador Festiwalu Biegów